Mit ér az Arany Pecsét?

2020. március 5. csütörtök
A magunk részéről mindig is fenntartással viseltettünk a különböző sörversenyek iránt, akkor is, ha tudjuk, ezek elsősorban a marketing célokat szolgálnak.

Nincs ez másképp az egyik legnagyobb európai megmérettetés, a csehországi Arany Pecsét esetében sem. Különösen azóta, hogy az esemény kinőtte Tábort és Budejovicébe költözött, hogy egy több napos sörfesztivál keretei között díjazzák a legjobbnak választott söröket.

Idén tucatnyi ország, kétszáznegyven sörfőzdéje ezernégyszáznegyven sörét minősítette az ötszáz sörbíró. A folyékony kenyereket harmincegy kategóriában lehetett nevezni, vagyis szinte az összes sörtípus lehetőséget kapott az indulásra. Már a számok is elborzasztók. Ennyi sört, legyen bármennyire képzett a zsűri, már-már képtelenség végig kóstolni és tévedés nélkül minősíteni. Azt nem is említve, hogy bár vaktesztről beszélünk, a döntéseket nyilván befolyásolja a szubjektivitás és az ízlelőbimbók fáradása.

Egy csehországi felmérés szerint a sörivók márka iránti hűsége a negyven évnél idősebb körében közel nyolcvan százalékos, a fiatalabbak azonban ennél jóval kevésbé kötödnek egy-egy márkákhoz, így az ilyen díjak üzenete elsősorban őket célozza, ahogy a hirdetéseknek is főleg a huszas-harmincas éveikben járok a célcsoportja. Számukra vonzóvá tehető egy-egy díjnyetes sör.

Nyilván nem érdemtelenül nyertek azok, akik megkapták a zsűri elismerését – gratulálunk is a győzteseknek, így a Szent András sörfőzdének is. Azonban továbbra is jobban bízunk a saját kóstolásainkban, mert szerintünk az ízlés egyéni sajátosságai mindent felülírnak.

 

Az eremények egy kattintásnyira ITT 



Twitter megosztás Google+ megosztás