A Hoegaarden megcsúfolása

2021. március 9. kedd
Celis 1966-ban kezdte el ismét gyártani a wit sört Hoegaarden néven, mely végül visszanyerte a sör népszerűséget.

A wit – azaz a belgák klasszikus búzasöre – attól volt különleges, hogy főzéséhez koriandert, a  Curaçao szigeten termő narancs héját és egyéb fűszereket is használtak.

A Hoogarden jóval megelőzte korát, az ilyen klasszikus receptek újra felfedezéséhez még hosszú-hosszú évekre volt szükség, nem véletlenül neveztük egy régebbi írásunkban (ITT) az első sörforradalmárnak Pierre Celist. A Hoogarden sör sikere már megmutatta, hogy a sörivók valami újra vágynak.

A Hoogarden márka azonban sajnos áldozatául esett a multinacionális sörgyártók világméretű versengésének, ami tetszése szerint használ kedvelt, népszerű márkákat marketing céljainak megfelelően. Így űztek csúfot sok más márka eltérítése mellett, a német Löwenbrauval, a cseh Kozellel vagy a kézművesnek indult Meantimmal.

Most a Hoogardennel esett meg a skandalum, hogy a márka imázsát kihasználva, az Ab-InBev ezen a néven forgalmazza Belgiumban alkoholmentes és alacsony alkoholtartalmú söreit. Így az alkoholmentes Hoegaarden Wit & Rosét és a kétféle ízesítésű Hoogarden Radlert.

– A Hoegaarden wit természetes koriander és narancs jegyével tökéletes alapot nyújt – magyarázza a döntés hátterét Amélie Cornelis, a Hoegaarden marketing menedzsere. 

Nem! Nincs kifogásunk sem az alkoholmentes sörrel, sem a radlerekkel szemben, de szomorúan állapítjuk meg, hogy ismét szegényebbek lettünk egy illúzióval.



Twitter megosztás Google+ megosztás