Cseh sörök Brazíliában

2016. július 12. kedd
Brazília a világ harmadik legnagyobb sörgyártója, annak ellenére, hogy az egy főre jutó éves fogyasztással, hatvankét literrel, még az első tízbe sem kerülhetnek be.

Brazíliát a portugálok szállták meg, de újkor sörfőzési hagyományukat leginkább a német bevándorlók alapozták meg. Egyik legnagyobb sörfőzdéjük a Bohemia, melynek névválasztását az indokolta, hogy eredetileg žateci – német nevén Saaz – komlót használtak pilseni típusú söreik főzéséhez. Így aztán a sörivók Brazíliában is tudják, hogy a cseh sörök a legjobbak közé tartoznak a világon.

Természetesen a brazil sörpiac legnagyobbika az Anheuser-Bush Inbev a maga mintegy kétharmados részesedésével és persze elmaradhatatlan a Heineken is. A tizenkét százalékos sörpiaci részesedéssel rendelkező Grupo Schincariol több helyi sörfőzde szövetsége. Legnagyobb márkájuk a nagyüzemi Nova Schin, de a szövetség tagja több olyan sörfőzde is, mely az amerikai sörforradalom nyomdokain haladva főzi söreit.

Természetesen kaphatók Brazíliában import sörök, de ezek jellemzően jóval drágábbak, mint a helyi főzésűek. A legnépszerűbbek a német sörök, de szép választék van belgából is. A cseh sörfőzést a Czechvar és a Primátor és legújabban a Bernard képviseli. Eladásaik eddig szerények, alig érik el a kétezer hektolitert, de reménykednek, hogy az olimpia fordulatot hoz ebben.

Az európai szemmel is tekintélyes São Paulo-i Emporio Alto dos Pinheiros étteremben kétezer forintnyi reált kérnek egy korsó Czechvarért, ami hét-nyolcszorosa a csehországi árnak. A hatalmas sörözőben harmincnégy féle csapolt és nyolcszáz féle palackos sör közül lehet válogatni és egy drágább sörért akár nyolcezer forintnyi helyi pénzt is le kell alkalmasint szurkolni. A külföldi sör Brazíliában luxuscikknek, számít, de irántuk a kereslet az elmúlt évtizedben ugrásszerűen megnőtt – főleg a fiatalabb korosztályok körében. A drágaság okai: a magas adók, az import- és alkoholvámok.



Twitter megosztás Google+ megosztás