Búcsú Oroszországtól

Az ukrajnai háború miatt a Heineken sörgyárcsoport már leállította az új beruházásokat az országban és a termékek Oroszországba történő értékesítését. A Heineken Oroszországban a Heineken a Botsjkarev, Ochota és Tri Medvjedja márkákat gyártotta. A cég forgalma az orosz sörpiacon 16 milliárd dollár körül mozgott. Összehasonlításképpen: Németországban a söripar éves forgalma 2020-ban 8,3 milliárd dollár volt.
A Heineken ezzel komoly nyomás alá helyezte legnagyobb konkurensét a Carlsberget, hogy az mielőbb bejelentse, hogy ideiglenesen leállítja a sörök gyártását és értékesítését Oroszországban. A Carlsberg orosz sörpiaci részesedése huszonhét százalék körül mozog, leghíresebb márkája a Baltika. Tavaly a csoport árbevételének mintegy tizenhárom százaléka származott Oroszországból és Ukrajnából. A Carlsberg azt már bejelentette, hogy az oroszországi üzletéből származó teljes nyereségét az ukrajnai humanitárius segélyszervezeteknek ajánlja fel.