Saját farkába harap a kígyó?

2019. január 21. hétfő
Kinek jó, hogy a legjobb kraft sörfőzdék követhetetlen mennyiségű újdonsággal jelentkezzenek nap mint nap?

Ha a fogyasztó oldaláról szemléljük a kérdést azt kell mondanunk, egy „klasszikus” vagy „tradicionális” sörivóban van ugyan nyitottság az újdonságok felé, de ennél sokkal fontosabb a számára a márkahűség, vagy még pontosabban, a bizonyos jól bejáratott, könnyen hozzáférhető, megszokott sörökhöz való ragaszkodás. Az a rengeteg újdonság, amit a kis sörfőzdék az utóbbi években heti, de legjobb esetben is havi rendszerességgel a piacra dobnak, nem ezeknek a tradicionális sörfogyasztónak a kedvéért születnek, hanem egy új réteg, az úgynevezett „beer geek”-ek számára.

Ezek a „sörgyíkok” már nem, hogy nem isznak egy-(két)féle sört, de leginkább nem isszák meg még kétszer sem ugyanazt a sört. Igen ám, de ha a célzott közönség a változást és a változatosságot preferálja, akkor a „kissörfőzde” kénytelen az ő igényeiket kielégíteni, hiszen a Ratebeeren és az Untappd-on az ő osztályzataik biztosítják a „felhajtást” egy-egy sör, egy-egy sörfőzde körül.

Ugyanakkor egy kissörfőzde nem tudja felvenni a versenyt a nagyüzemekkel, sem a marketing, sem az olcsóság, sem a logisztika terén – pont kicsinysége miatt. Így aztán a hírnévre úgy a legegyszerűbb szert tenni, ha hetente piacra dobunk egy új sört. Persze nem IPA-t, stoutot vagy portert, hanem valamiféle extremitást. 100 komlóst, nutellást, bejglist, vagy fahéjas-banánost. Egyszer. Viszont ezért az egyszerért nekünk hetente kell újraformálni az ízlésünket, a sörről alkotott véleményünket. Feltéve, ha haladni szeretnénk a korral.

A végtelennek tűnő lehetőségek azonban  végesek és előbb-utóbb elfogy minden, ami a sörhöz újdonságként adható. Azaz, egyszer csak bezárul a kör – saját farkába harap a kigyó. Persze ettől még nem ér véget a világ. Szerencsére a legtöbb kis sörfőzde rendelkezik egy stabil szortimenttel, amivel visszatérhet az APA-hoz, az Wit-hez, a  stouthoz és természetesen az IPA-hoz és nekivághat a legnagyobb feladatnak. erős imázsú és nagyon megcsinált, de közérthető termékekkel piacot hódítani az ócska nagyüzemi söröktől.

 

Fotó: David Clode on Unsplash



Twitter megosztás Google+ megosztás