Olvasási idő: 2 perc
A kifejezés az angol brothers (testvérek) és romance (románc) szavak összevonásával jött létre. Sok értelme a szóalkotásnak talán nincs is, hiszen ha két fiatal, heteroszexuális férfi egy húron pendül, sok a közös vonásuk, hasonló az érdeklődési körük, maximálisan őszinték egymással akkor ezt férfi barátságnak neveztük.
A férfibarátság során a barátok sok időt töltenek egymással, néha többet, mint a barátnőjükkel vagy feleségükkel. Egy amerikai pszichológus a metroszexuális kultúra hatásának tulajdonítja, hogy nagyvárosban élő és többnyire egyedülálló férfiak sokat költenek kozmetikumokra, fodrászra, divatra, és sokat törődnek a külsejükkel, ami arra ösztönzi őket, hogy nyíltabbak legyenek az érzelmeik kifejezése terén. A „bromantikus” vagyis szoros kapcsolatban lévő férfiak egymás felé könnyebben fejezik ki az érzelmeiket, akár öleléssel, akár sírással is.
Na de, hogy, hogy kerül ide a sör? Nos a válasz roppant egyszerű. Ha van „bromance”, akkor létezik a „beermance”, avagy a sörrománc is.
Azt már régóta tudjuk, hogy a kocsma az egyik hely, ahol a férfibarátságok kialakulnak. Talán nem is csak a sör miatt jár sok férfi kocsmába, hanem az elvegyülés, a barátkozás, a szocializáció miatt. Persze a férfiak szeretik a sört, mert érzik, hogy ez az az ital, amely kulcsszerepet játszik a férfiak kötődésében és a közösségi érzés kialakulásában. Sőt! Kimutatták, hogy ez a fajta „zümmögés” – szolíd sörözés – endorfinokat szabadít fel, amelyek javítják a hangulatot. Egy tanulmány kimutatta, hogy a hangulat javulása olyan erős, hogy, ilyen helyzetben a mosoly fertőző a söröző férfiak között.
Érdekes módon, a sör nem volt hasonló hatással a nőkre.
Photo by Matheus Ferrero on Unsplash