Olvasási idő: 2 perc

1944 június 4-én a szövetséges csapatok partra szálltak Normandiában, hogy legyőzzék a németeket. Azonban a nagyszabású művelet közben megfeledkeztek arról, hogy a csapatok harci kedvének igen jót tesz a sör! A Heneger & Constable Sörfőzde – talán gondolva a támogatás reklámértékére is – nagyobb mennyiséget ajánlott fel a frontharcosoknak. Igen ám, de a sört el kellett jutatni Angliából Franciaországba!

A megoldást egy RAF Spitfire pilóta ötlete jelentette, aki kitalálta, hogy futárszolgálatot ellátó vagy karbantartásra a szigetországba visszatérő gépeken, a bombák helyére ezúttal söröshordók kerüljenek. Később a tartalék üzemanyagtartályt, melyet nagytávolságú bevetéseknél használtak volna, alakították át sörtartállyá és így egy-egy úton akár 2700 liter sört is átszállítottak a La Manche-csatorna felett. Hogy a dologból nehogy keveredés legyen, a tartályt – akárcsak régen a legerősebb sört tartalmazó hordókat – három x-szel jelölték.

A magasban szálló repülőgépeken szállított sört, hűteni sem kellett a leszállás után, hanem azonnal csapra lehetett verni. A sörakció híre azonban eljutott az Egyesült Királyság Vám- és Pénzügyőrségéhez, akik felszólították a sörfőzdét, hogy az exportált sör után adót köteles fizetni. Ez aztán hatott, és véget is vetett, a féllegális sörexportnak. Igaz, addigra már a hadtáp is észbekapott és hivatalos úton gondoskodott a fronton harcoló katonák sörrel való ellátásról.