Olvasási idő: 2 perc

Ennek köszönhetően a Magyar Sörgyártók Szövetségének tagvállalatai (a Borsodi Sörgyár, a Carlsberg Hungary, a Dreher Sörgyárak, a Heineken Hungária) és az elemzéshez adatközléssel hozzájáruló Pécsi Sörfőzde közel három százalékkal növelték belföldi értékesítésüket. Az öt gyártó hazai értékesítése tavaly 5,4 millió hektoliterről 5,55 millió hektoliterre nőtt, azaz 150 000 hektoliterrel haladta meg az előző 2023 évi mennyiséget.

Sajnálatos viszont, hogy a hazai termelés a sörszövetséghez tartozó gyárakban valamivel több mint három százalékkal csökkent és nem éri el az 5 millió hektolitert. A különbség oka elsősorban az export drasztikus csökkenése, illetve ezzel párhuzamosan az import 150 ezer hektoliteres növekedése.

Amiben viszont Magyarországon minden bizonnyal rekorder, az a dobozos sörök elterjedtsége. 2024-ben az öt legnagyobb magyar sörpiaci szereplő ebben a csomagolásban a 2023-hoz képest 145 ezer hektoliterrel többet, négymillió hektolitert értékesített.  Ennek köszönhetően söreik hetvenkét százaléka már ebben a kiszerelésben került forgalomba.

Két olyan szegmense is van a sörgyártásnak amely évek óta folyamatosan emelkedik ezek az alkoholmentes ízesített és ízesítettlen sörök. Piaci részesedésük tavaly már meghaladta a teljes sörforgalom nyolc százalékát. Az ízesített alkoholmentes sörök forgalma 340 ezer hektoliterrel, az ízesítetlen alkoholmentes sörök 69 ezer hektoliterrel vannak jelen a piacon.

Az MSSZ tapasztalatai szerint a minőségi sörök iránti kereslet növekedése globális trend, amely a forgalmi adatokból jól láthatóan már Magyarországon is meghatározza a sörpiacot. A nagyipari prémium és kézműves sörök együtt erősítik a hazai sörkultúrát.