Olvasási idő: 2 perc
A Carlsberg és az Anheuser-Busch InBev szerint az alkoholmentes sörök iránti érdeklődés egyre nő a Közel-Keleten és Észak-Afrikában, ami lehetőségeket kínál a világ legalacsonyabb alkoholfogyasztási arányával rendelkező régióban.
Mivel vallási és kulturális okok miatt Észak-Afrikában és a Közel-Keleten a helyi lakosság nem fogyaszt alkoholos italokat, a legutóbbi időkig a söreladások ezekben az országokban az itt élő külföldiek és a turisták piacára korlátozódott.
A Carlsberg és a Heineken azonban már évekkel ezelőtt felfedezte az alkoholmentes sörökben rejlő potenciált. Nagyrészt az alkoholmentes Fayrouz sör értékesítésének köszönhetően a Heineken nettó bevétele több mint negyven százalékkal nőtt Egyiptomban az idei év első felében, részben köszönhetően.
A Carlsberg 2023-ban kezdte meg a Moussy helyi gyártását Egyiptomban, és egy logisztikai központot is létesített a szaúd-arábiai Jeddah-ban, ahol a Moussy és egy másik Carlsberg márka, a Holsten az alkoholmentes sör piacának több mint ötven százalékát birtokolják.
Az AB InBev sem szeretne lemaradni a versenyben. Ezért is dobta piacra a Corona Cero alkoholmentes sört Szaúd-Arábiában, mivel véleményük szerint ezzel új távlatok nyílnak a márkaépítés számára, annak ellenére, hogy az alkoholmentes sörök továbbra is csak a sörfőzdék bevételének kis részét képezik, de egyre központibb szerepet töltenek be a stratégiában, mivel növekedést eredményeznek.