Olvasási idő: 2 perc

2023-ban a kézműves sör piaca évtizedes konjuktúra után 2023-ban stagnált. Ha elfogadjuk a nézetet, hogy semmi sem nőhet örökké, akkor ez nyilván igaz a kézműves sörfőzésre is. Az első arculcsapást az iparág a világjárvány során szenvedte meg, és ebből a pofonből azóta sem sikerült teljesen felállni.

Mintha a rossz eredmények ellenére is mindenki abban bizott volna, hogy a növekedésnek nincs határa, de legalábbis egyhamar nem érjük el a határt. Holott a kereslet visszaesett, a piac túltelített volt és rossz jel volt az is, hogy a sörfőzdék sorát hirdették meg eladásra, vagy az is, hogy számos fúzió jött létre, a túlélésre. Az olyan ikonikus márkák elvesztése, mint az Anchor Brewing, sem segítettek a hangulaton.*

A kézműves sörfőzdék is szembe kell nézzenek az olyan kihívásokkal, hogy a fiatalok már kevébé sörivók, hogy csak extremitásokra nem lehet építeni a sörfőzde jövőjét, hogy rengeteg a versenytársuk, hogy számtalan craft sörtípus felkeltette a nagyüzemek érdeklődését, a nagyok is főznek ilyeneket, ami minden bizonnyal árcsökkenéshez vezethet. Ebből pedig nem valószínű, hogy a kicsik jönnek ki jól.

Így komoly vesenyre számíthatunk, amelyben talán az teszi versenyképessé a kicsiket, hogy amellett, hogy sikeres söreikből kialakítanak egy minőségi választékot, megörzik az kísérletező kedvüket és limitált főzeteikben továbbra is szabadon engedik a fantáziájukat.

Ha az elmúlt évtizedek növekedése nem is ismételhető meg, de az új sörök kipróbálása, ezek iránti érdeklődés immár a sörkultúra elhanyagolhatatlan része és a piacon a kicsik is megtalálhatják számításukat.

 

Az Anchor elvesztéséről ITT írtunk, ITT  pedig arról, hogy találtak vevőt az ikonikus sörfőzdére.