Olvasási idő: 2 perc

Ezt a képet a borzalmas reklámok alakították ki a huszadik században, melyeken a nő legfeljebb, mint eszköz jelent meg. Többnyire kiszolgálta sörrel a férfit, vagy éppenséggel választás elé – a sör vagy a nő – állította. Humbug volt az egész, mint ahogy az is, hogy a nőknek a sör keserű, hogy nem való a kezükbe söröskorsó és így tovább.

A számtalan unalmas sztereotípia közül az egyik legborzalmasabb, amit a müncheni Oktoberfest köré kerítettek. Kezdetben még csak a részeg tömegen átvergődő, 10-12 korsóval balanszírozó, bajor népviseletbe öltöztetett pincérnőkből teremtettek jelképet. A későbbiek folyamán elárasztották az internetet a dirndlibe öltöztetett, mély dekoltázsú, literes korsót emelgető nőszemélyek fotói.

Ennek már szerencsére vége! Az emancipáció megjelent a sörözőkben is. Egyre több nő – leginkább női társaságok – ülnek be sörözni, ehhez már nem kell férfikíséret. Legfeljebb jól megválasztott ivó, ahol nem kell kellemetlen atrocitásokra, beszólásokra számítaniuk a nőknek.

A jelenségre, némi késéssel a sörgyártók is felfigyeltek és tekintve, hogy a női sörfogyasztó igényesebb és igényli a szélesebb választékot, a karakteresebb – nem keserűbb, hanem összetettebb – gyümölcsösebb, de többnyire nem magas alkoholtartalmú söröket preferálja, több új sört is piacra dobtak. A nők persze a klasszikus választékból is találnak kedvükre valót, ilyenek a búzasörök, a lambicok és a gyümölcssörök is.