Olvasási idő: 2 perc

2016-ban ez a mennyiség a fogyasztás negyven százalékát jelentette, de a 2017. első félévi sörös statisztikái további csökkenést mutatnak. A tradícióikat tisztelő csehek számára a sör dobozolása sokáig tabu volt, legfeljebb a multinacionális gyártók termékei és az export sörök kerültek dobozba.A forgalom negyvenkét százalékát még mindig a palackos sörök jelentik, de a dobozos sörök forgalma több mint ötven százalékkal nőtt.

Ma már nem csak a Pilsner Urquell, a Staropramen, a Krusovice és a Budvar dobozol, hanem olyan kisebb főzdék is, mint a Svijany, a Zubr, vagy a Postřižinské. Akinek nem telik doboztöltő gépsorra az bérbe töltet, és nincsenek kétségeink, hogy az eddigi arányok rohamosan fognak a dobozos kiszerelés javára változni! Mindez így van annak ellenére, hogy míg a félliteres palackos sörök bolti átlagára 11,50 korona, a dobozosoknál ez 15 korona.

Dobozos sör azonban több praktikus szempontból is egyre népszerűbb a csehek körében is: kisebb a súlya, könnyebben szállítható, gyorsabban lehűthető, kényelmesen nyitható és talán a legnagyobb előnye, hogy nem visszaváltható. Ez utóbbi azonban nem csak a fogyasztónak előny, hanem az áruházaknak is, hiszen a boltokban jókora raktári kapacitás szabadul fel és  a gyáraknak sem bánkódnak, hogy nem kell a régi üvegek szétválogatásával és mosásával foglalkozniuk.