Olvasási idő: 2 perc
A Z-generáció, azaz a 1997 és 2021 között születettek körében a klasszikus sörök fogyasztása már régóta csökken, miközben nő az alkoholmentes változatok vagy söralapú kevert italok értékesítése. Egy az Ipsos Global Trends által végzett felmérés szerint a Z generáció tagjai igyekeznek jobban vigyázni egészségükre. A fiatalok körében egyre kevésbé trendi az alkoholfogyasztás, figyelemmel kísérik étkezési szokásaikat, és megpróbálnak egészségesebben élni.
Természetesen a sörgyártók hamar reagáltak a megváltozott fogyasztói preferenciákra a söralapú üdítőitalok választékának bővítésével. Az Ipsos Global Trends kutatása szerint 2021 és 2024 között tizenkét százalékkal nőtt az alkoholmentes sör kínálata, de a legnagyobb növekedést az ízesített alkoholmentes sörök kategóriájában mérték, ahol a növekedés huszonhárom százalékot tett ki.
A fiatalabb generáció nemcsak kevesebb alkoholt fogyaszt, hanem egyre inkább más típusú alkoholokat részesít előnyben a sörökkel szemben, például koktélokat vagy bort. Érdekesség, hogy miközben a Z generáció tagjainak mindössze ötöde iszik alkoholt minden nap vagy hetente többször, az X-generáció, azaz a 1960 és 1979 között születettek közel harmada minden nap, vagy hetente többször is iszik sört.
Az elmúlt években nem sikerült a járvány előtti sörtermelés mennyiségét utolérni, ennek talán oka az is, hogy a sörárak átlagosan mintegy tizennyolc százalékkal nőttek. Ugyanakkor a széles körben elérhető globális márkák helyett a sörösök egyre szívesebben vásárolnak kisebb, helyi márkákat és különlegességeket, így például kézműves söröket, még akkor is, ha ezekért az italokért többet kell fizetni.