Olvasási idő: 2 perc

A hazai sörivók többsége égre-földre esküdözik kedvenc márkája védelmében és egészen bizonyos abban, hogy behunyt szemmel, álmából felébresztve, ezer közül is felismeri. Most egy kísérlet bebizonyította, hogy ez a ragaszkodás elsősorban érzelmi alapú.

A vizsgálat során a sörivóknak négy itthon gyártott, hasonló alkoholtartalmú, kommersz világos sör közül kellett kiválasztaniuk a kedvencüket. A vizsgálatban résztvevők közül mindössze  negyven százalék ismerte fel teljes bizonyossággal – mindkét próbaivás során – az általa favorizált sört.

A márkák felismerése – a teszt során valamennyi kóstolt sört meg kellett nevezni – még rosszabb eredménnyel ért véget. A sörivók itt mindössze minden ötödik esetben tippeltek helyesen. A vizsgálat arra is választ adott, hogy a sör felismerésének valószínűsége a 10 Celsius foknál alacsonyabb hőmérsékletre hűtött sör esetében még kisebb.

Ha viszont a felmérés eredményei igazak, akkor vajon miért ragaszkodik a sörivók többsége mégis a saját kedvenc márkájához?