Olvasási idő: 3 perc
Az 1980-as évek közepe tanúja volt a száraz sörök piacra kerülésének, és ezen keresztül bárki láthatta az Asahi (japán sörgyártó vállalat) meglepő növekedését is. Az Asahi kibocsátott egy új sörmárkát, amit „szuperszáraznak” neveztek, és ezzel együtt piaci részesedésük huszonöt százalékkall nőtt három év alatt. Ahogyan az elnevezés is mutatja ez sörtípus a száraz borral analóg termék: egy lager sör, amiben aránylag alacsony mennyiségű a maradék cukor. Okos marketing, és a jellegzetes, kiemelkedő minőségű csomagolás összekapcsolta ezt a sört Japánnal, és ez nyerőnek bizonyult. Az Asahit viágsikerének köszönhetően, rövid időn belül egy tucat ország több mint harminc „superdry” sör márkát dobott piacra.
Mindez annak apropóján került szóba, hogy a japán Asahi Group Holdings vásárolja meg az Anheuser-Busch InBev öt kelet-európai sörmárkáját, köztük a magyar Drehert – írja a Nikkei japán üzleti lap értesülése alapján az MTI. A 2308 milliárd forintos vételárért a japán söróriásé lesz többek között a cseh Pilsner Urquell, a lengyel Tyskie és Lech, valamint a magyar Dreher.
A hír valószínűleg senkit nem lepett meg, aki minimális érdeklődést is tanúsít a sörpiac iránt. Az amerikai-belga-brazil Anheuser-Busch InBev októberben 96,2 milliárd dollárért felvásárolta a világ második legnagyobb sörgyártóját a SAB-Millert – az így létrejött gigacég a nemzetközi sörpiac harmadát birtokolja. Nyilvánvaló volt, hogy az AB InBev az üzlet létrejötte után el kell adja a SABMiller magyarországi, romániai, csehországi, szlovákiai és lengyelországi sörfőzdéit. Ellenkező esetben az tranzakció sértette volna az Európai Unió versenyszabályait és azt nem is engedélyezte volna az Európai Bizottság. Az ügylet a fogyasztókat kevéssé érinti, hacsak nem kezdenek el Kőbányán egy jó kis japán sört főzni.