Olvasási idő: 2 perc
Erre elsősorban a szép számban gyarapodó kisüzemi sörfőzdék adtak reményt. Néhány optimista már abban reménykedett, hogy a kisüzemek akár tíz százalékot is elérhtnek a hazai piacon. Ez még az újabban ugyancsak kisüzemként elkönyvelt, Pécsi Sörfőzde termelésével együtt is utópia. A valóban kicsinek nevezhető sörfőzdék évi termelése százezer hektoliter körül van. Ez legfeljebb másfél-két százaléka a hazai söreladásoknak.
Sajnos Magyarországon nincsenek közepes – ötvenezer-százezer hektoliteres kapacitású – sörfőzdék, melyek komoly konkurenciát jelentenének a három multinacionális sörgyártó számára.Európában azért eléggé szokatlan, hogy a sörpiac tulajdonképpen csak három szereplős. Mégis a nagy sörgyárak komolyan vették az újhullámos sörfőzdék megjelenését és elkezdtek trendi söröket főzni. Magyarán szólva, rátenyereltek a kézműves sörök világára és nyilvánvaló céljuk. hogy ha a fogyasztó „kézműves” sört szeretne, azt is az ő termékeik közül válassza, hiszen nem csak mindenütt elérhetők a termékeik, de olcsóbbak is, mint az „igazi kraft”,
A nagy gyárak visszaélve erőfölényükkel és technológia lehetőségeikkel, olyan lebutított söröket dobtak piacra, melyek nagyjából megfelelnek a kategória szabályainak, de csak annyira, hogy azért nagyon sokba ne kerüljön az előállításuk. Így aztán olyan áron tudnak előhozakodni a termékkel, amivel tönkre tudják tenni a kis sörfőzdéket és egyben le tudják aratni a kis főzdék több éves munkájával kiépített piaci szegmens gyümölcseit.
Mert ne legyenek kétségeink, a cél az éledező kis sörfőzdék ellehetetlenítése.