Olvasási idő: 2 perc
Chile elsősorban borairól híres, ennek ellenére az országban a szeszes italok közül sörre költik a legtöbbet, ez teszi ki a forgalom hatvan százalékát. A 19. század közepéig elsősorban a kukoricából, maniókából főztek sört. Ennek a neve chicha. Különlegessége, hogy az erjedését a régi időkben emberi nyállal indították be.
A függetlenség elnyerése után a német bevándorlók meghonosították az európai lágereket is és a huszadik századra már ez jelentette a chilei fogyasztás gerincét, de emellett főztek kukorica sört és az angol típusú ale-ket is. A chilei piac vezető szereplője a Cía Cervecerías Unidas, legnépszerűbb márkájuk a Cristal. Emellett számottevő az export is: Corona, Sol, Cusqueña, Miller, Budweiser a vezető márkák. Tavaly óta jelen vannak Chilében a cseh Primátor sörök is. Legnépszerűbb a Primátor 24-es, amelyet duplabak porterként hirdetnek – mintegy külön kategóriát kreálva a különleges sörnek.
A chilei sörfogyasztás lassan, de biztosan emelkedik, 2014-ben egy főre vetítve már meghaladta a 40 litert. Érdekesség, hogy annak ellenére, hogy európai értelemben nem túl magas a fogyasztás, de az országban az utóbbi években mintegy háromszáz kisüzemi sörfőzde is megkezdte a működését. Részesedésük egyelőre néhány százaléka a teljes forgalomnak, de fejlődésük jóval dinamikusabb, mint az eddig piacvezető nagyüzemi söröké.