Olvasási idő: 2 perc

A helyzet tragikomikus és nem szívesen emlékezünk arra, hogy a magunk részéről már húsz éve is egy vállalhatatlan sörnek tartottuk a Coronát. Márpedig ez a sör, akkor is azoknak az ízlésficamos amerikai turistáknak köszönhette a sikerét, akik egy cikk lime-ot dugtak a legolcsóbb helyi sör üvegének a nyakába, hogy az ízetlen mexikói kukoricasört ihatóvá tegyék.

Az amerikaiak aztán Mexikóból hazatérve otthon is meghonosították ezt az ostoba szokást és egy-két év alatt a Corona a legnépszerűbb import sör lett az Amerikai Egyesült Államokban. A siker hatására az Anheuser-Bush, a hatalmas amerikai sörcég, felvásárolta a mexikói sörfőzdét és világszerte bevezette a Corona sört. A Corona – és kistestvére a Coronita – az egyik legnagyobb nemzetközi sörbrand lett.

Most a koronavírus terjedése folytán a Corona sör vásárlásai drámaibban csökkentek, mint ahogy a koronavírus elterjedt. A marketingorientált sör egyik legjelntősebb piaca Kína. Itt idén az Anheuser-Bush – elsősorban a Corona sör elképesztően csökkenő eladásai miatt – százhetvenmillió dollár veszteséget könyvelhetett el.

Persze mondanunk sem kell, hogy nem a gyalázatos minőség, hanem a vírushoz hasonló név miatt fordultak el a kínai fogyasztók a Corona sörtől, aminek a járvány elmúlása után sem valószínű, hogy sikerül visszaállítani az azt megelőző eladási mutatóit. Kérdés, hogy most, hogy a járvány megérkezett Európába, milyen befolyása lesz az itteni eladásokra.