Olvasási idő: 2 perc

Se szeri, se száma azoknak a söröknek illetve sörtípusoknak melyekkel a női fogyasztókat próbálták megcélozni. Az alapvetés annyi, hogy a nők a sört a keserű íze miatt nem kedvelik. Ezt a tapasztalatot azonban megcáfolta, hogy az IPA a nők körében is nagyon népszerű.

Amikor Martina Šmírová kitalálta az Aurosa márkát, magától értetődő természetességgel választotta a kozlovicei Valašský pivovar polotmavý ležák sörét. Melyről mondanunk sem kell, nem kifejezetten keserű. A kozlovicei sörfőzde kiválasztása is egyértelmű lehetett, hiszen annak tulajdonosa Martina édesapja.

Ezzel így önmagában még nem lett volna érdemes, mint igazi női sörrel próbálkozni, de ha már Martina Šmírová a női fogyasztókat célozta meg, ezt a sör csomagolásával szerette volna hangsúlyozni. Ezért került az Aurosa halvány rózsaszín, harmadliteres palackba, melyet Olaszországból importáltak, kifejezetten ehhez a sörhöz.

Talán az sem véletlen, hogy az Aurosát elsősorban a brit és a francia piacra szánták. Tíz euro – ennyi az ára. Ennyit a cseh fogyasztó egy átlagos – bár dizájnosan csomagolt – sörért soha nem fog kifizetni, de úgy tűnik, hogy sem a britek, sem a franciák nem szívesen nyúlnak ilyen mélyen a pénztárcájukba.

A két évvel ezelötti bemutatkozás óta sem lett sikeres termék az Aurosa, legfeljebb a gyűjtők érdeklődését keltette fel, a sörivókét nem. Sem a nőkét, sem a férfiakét. Az érdeklődés hiányát mutatja, hogy a Ratebeeren összesen egy értékelés van a sör neve mellett és az Aurosa Facebook oldala alapján még az erős marketing sem segített szegény sörön.