Olvasási idő: 2 perc

Számomra, akinél eddig a kollaborációról mindig az ellenséggel való együttműködés negatív kontextusa ugrott be, a kézműves sörfőzés új tartalmat adott a kifejezésnek. Milyen szép is, ha nem frontvonalakban gondolkozunk, hanem rájövünk, hogy az opponálás megszüntetése, gyümölcsöző eredményt is hozhat.

A Dogfish Head Off-Centered Art sorozatában évente négy sört főznek, melynek címkéit mindig egy jónevű grafikus tervezi. A Crimson Cru Max Mahn merész csomagolásával büszkélkedhet. Természetesen nemcsak a címke teszi izgalmassá a sört, hanem az is, hogy a Dogfish a sört a belga Rodenbach sörfőzdével kollaborációban készítette el.

Azt persze az amerikaiak nagyon jól tudják, hogy nem elég egy nagyon jó sört főzni, hanem azt el is kell adni. Itt a marketing alapja az, hogy a Rodenbach világhírű Grand Cruja 2800 mérföldet hajózott, hogy Amerikában keverjék a Dogfish Head vörös sörével, amely szömörce- és édesnarancshéjjal, valamint Hallertau Blanc komlóval van átitatva. 

Az eredmény egy testes és enyhén melengető sör, amit gyümölcsök, szilva, cseresznye, citrusfélék és karamell malátás ízeivel kerekítenek ki – tudtuk meg a sajtóanyagból. Hogy ez mennyire lesz sikeres, az októberben kiderül, a május óta érlelt Crimson Cru ugyanis ekkor kerül a boltok polcaira.