Olvasási idő: 3 perc
A hagyománytisztelő brit sörivókat súlyos sérelem érte amikor egy multinacionális sörgyártó, a Carlsberg Marston's, bevezette a „Fresh Ale” projektet. Jelenleg a „Fresh Ale” termékcsalád a Carlsberg Marston's három sörének – a Wainwright Ambernek, a Wainwright Goldnak és a Hobgoblinnak – hordós változata, amelyeket a bárokban lévő kézi pumpákon keresztül szolgálnak fel a fogyasztóknak. A cég kijelentette, hogy tovább kívánja növelni a hordós „Fresh Ale” változatok számát.
A probléma gyökere, hogy mindeddig a kézi pumpát kizárólag a „cask ale” kimérésére használták az Egyesült Királyság pubjaiban. Emiatt a Campaign for Real Ale , azaz a CAMRA – mintegy százötvenezer tagot számláló fogyasztóvédelmi szervezet, amely a kocsmalátogatók és sörivók érdekeit képviseli panasszal fordult a National Trading Standards nevű nemzetközi fogyasztóvédelmi hivatalhoz.
Beadványukban kifejtik, hogy a CAMRA és tagjai mélységesen aggódnak amiatt, hogy a kézi pumpát nem csak a „cask ale” csapolására használják, hanem teljesen átlagos hordós sörök kimérésére is. Ez pedig – legalább is a CAMRA álláspontja szerint súlyosan félrevezető. Emiatt kérik a fogyasztóvédelmi hivatalt, hogy vizsgálja ki, hogy a Carlsberg Marston's a „fresh ale” koncepciójával megsértette-e a fogyasztóvédelem tisztességtelen kereskedelemmel szembeni szabályait.
Ezzel kezdetét veszi a „Handpump Hijack” kampány, amelynek célja, hogy felhívja a figyelmet a félrevezető sörkiadásra, és gondoskodjon arról, hogy a kézi pumpa továbbra is csak a hordóban kondicionált „cask ale” kimérésének az eszköze maradjon.
A fogyasztóvédelmi hatóság döntését azért is várják sokan izgatottan, mert a CAMRA véleménye szerint a Carlsberg Marston's lépése veszélyezteti az „igazi ale” megmaradást, mivel félő, hogyha bármilyen hordóhoz használhatják a kézi pumpát, az eredeti „cask ale” lassan ki fog kopni az Egyesült Királyság pubjaiból.
Ha érdekel a „igazi ale” története, akkor EZT a cikket olvasd el.