Olvasási idő: 3 perc
Az utóbbi időkre jellemző volt az Egyesült Királyságban, hogy kisebb sörfőzdéket nagy, többnyire multinacionális sörgyártók vásárolják fel. A felvásárlást persze nem verik nagydobra, és bár már más körülmények között készül a bevált „kézműves”, az eredeti márkanéven forgalmazzák továbbra is.
A sörivók évekkel ezelőtt a „kézműves” sört választották az ászok (láger) sörök helyett és eladásaik nyilvánvalóan negatív ez hatással voltak a nagy sörgyárak eladásaira. A megoldás? Azoknak a sörfőzdéknek a felvásárlása, amelyek azt a sört készítik, amit az emberek isznak. Ha megszereznek egy-egy jól csengő márkát, marketingjük, logisztikájuk, értékesítési hálózatuk segítségével növelik ezeknek a „kézműves” söröknek piacát,
2023-ban a Beavertown Neck Oil Session IPA volt az Egyesült Királyság vezető kézműves sörmárkája az on trade eladások alapján. (Az on-trade olyan helyekre vonatkozik, ahol az italokat azonnali fogyasztásra árusítják, például bárok, éttermek és kocsmák.) Közelmúltbeli felmérésben a fogyasztókat megkérdezték arról, hogy bizonyos sörmárkák „függetlenek”-e.
A válaszadók negyven százalékának fogalma se volt úgy arról, hogy Neck Oil már a Heineken valamelyik gyárában főzött sör. A megkérdezett ivók háromnegyede érezte úgy, hogy érzi, félrevezetik őket, amikor nem tájékoztatják, hogy a korábban független márkák valójában multinacionális cégek tulajdonába került.
Épp ezért nem is jöhetett volna jobbkor a Független Sörgyártók Társasága azaz a SIBA számára készített web-oldal az indiebeer.uk, ahol bárki rákereshet arra, hogy melyik sört ki készíti azaz, hogy a sör valóban egy független sörfőzde terméke-e, ami eredetileg volt, vagy egy multi által felvásárolt sörgyárból származik.