Olvasási idő: 3 perc

A kézműves sör hamar nagy üzletté vált, aminek váratlanul sok rajongója lett. Ezt az alternatív sörstílust undergroundként, „punkként” forgalmazták meg, és olyan sörként adták ivóknak, aminek semmi köze a nagy vállalati sörkonszernekhez, amelyek az országok kocsmáit és csapjait uralták.

Az Egyesült Államokban a sörivók fantasztikus univerzuma jött létre, akik olyan közösséget alakítottak ki, akik törődni akartak sörük minőségével és foglalkozni a kézműves készítési móddal. Ebben a szituációban a kézműves sörtől teljesen idegen volt a tömeggyártás. A lényeg az volt, hogy minden sör egyedi legyen, ahogy a sörfőzde is különleges, ami teljesen eltér a a nagyüzemek technológiájától, ahol egy korsó mindig ugyanaz, függetlenül attól, hogy hol, mikor és melyik évben isszuk.

Amikor craft, azaz a kézműves sör jelensége megjelent Európában, eltartott egy darabig, míg bizonyos stílusok felkapaszkodtak és néhány év alatt a nagy nevekkel párhuzamosan a kézműves sör egyre több kocsmában jelent meg, és egyre gyakrabban bukkant fel sörszaküzletek polcain is. Azonban a kis, független sörfőzdék egyre nehezebben tudtak lépést tartani a kézműves sörök iránti kielégíthetetlen kereslettel. Ugyanakkor viszont megjelenésük, sikerük tüske volt nagy sörgyártók körme alatt.

Így aztán egyre több sörfőzde kapott visszautasíthatatlan ajánlatott valamelyik nagy sörgyártótól. A Sharp sörfőzde az elsők között volt és már 2011-ben eladta sörfőzdéjét a Moolson Coorsnak, ami a termelés átszervezésével is járt.  Angliában a Meantime-ot, talán az ország egyik első „kézműves” sörfőzdét eladták a SABMillernek, ami később átkerült az Asahihoz. Az AB InBev a Camden Town Brewery-t vásárolta meg 2015-ben. A versenyből természetesen a Heineken sem maradt ki a Beavertown és a Lagunitas megvásárlásával.

Sok további sörfőzde követte a példát, eladták sörfőzdéit multinacionális cégeknek, de megtartották márkajelzésüket. Így el kellett telnie egy kis időnek mire a sörrajongók rájöttek, hogy, hogy kedvenc söreik nagyvállalatok részévé váltak, és bizony ez gyakran odavezetett, hogy a sör íze, ha csak kissé is, de más lett, ha egy nagy gyártóüzemben a recepteket elkezdték módosítani a költségek csökkentése érdekében.

Épp ezért jött a legjobbkor a SIBA (Society of Independent Brewers and Associates) azaz a Független Sörfőzők Társasága új Indie Beer kampánya , ahol az ivók rákereshetnek, hogy pontosan megtudják, ki készíti a sörüket.