Olvasási idő: 3 perc

A sikerhez ugyanis nem elég egy jól csengő név, ahhoz ma már egy jó sör is szükséges. Fordítva is lehet igaz, hiába jó a sör, mint a Three Floyds amerikai főzde Permanent Funeral Imperial IPA söre, ha a Pig Destroyer zenekar még ezzel a segítséggel sem tudott előbbre jutni.

Márpedig az üzleti siker kölcsönösen fontos. Az arculatépítés fontos része lett ugyanis, hogy egy jól csengő névvel (majdnem) mindent el lehet adni. Így a pólótól a kabalafiguráig, a könyvtől a naptárig, a sörtől a vodkáig minden szerepelhet egy márkanév értékesítésében.

Az ötlet állítólag Walt Disneytől származik, aki elsőként adta el rajzfilmfiguráinak felhasználási jogát háromszáz dollárért egy nyomdának, amely aztán a kedvencekkel illusztrált füzetborítóival elképesztő sikert aratott a piacon.

Az azóta eltelt kilencven évben az úgynevezett merchandising a marketing egyik legfontosabb eleme lett, a húzzunk le minél több bőrt a rókáról elv jegyében. Ezért nem lepődünk meg, ha ismerős arcok, népszerű csapatok képe mosolyog mindenféle termékekről ránk. 

Hogy a sör miért lett a metálzenekarok elsődleges arculatépítő eleme, annak magyarázata nyilván a műfaj közönségének összetételéből következik. Sörivók ezek a javából és egy elég szép közös halmaza van a craft és a kemény rock rajongóinak.

A jobb zenekaros sörök közé tartozik a Ghost Grale. A Ghost egy svéd metálbanda, a sör egy scotch ale, amit az egyik leghíresebb svéd főzdében a nyköppingi Nils Oscarban főztek ki. Alkoholtartalma – talán nem véletlenül – 6,66 százalék.

Az À Tout Le Monde, a Megadeth farmhouse ale-je is bizonyítja, a sör és a metálzene kapcsolatát. Még akkor is, ha a kanadai Unibroue trappista söreivel vívott ki magának hírnevet, és a saison, amit a Megadeth ihletett, talán lágyabb is mint, amit magunk a zenekar zenéjéhez elképzeltünk volna.

Persze nem érdemes beskatulyázni a heavy metál-sör viszonyt, hiszen az AC/DC német lágerben, a Sepultura búzasörben, Amon Amarth imperial porterben, az Iron Maiden egy angol bitterben vélte felfedezni a zenéjükhöz – vagy ivási szokásaikhoz – legillőbb sört.