Olvasási idő: 3 perc
A történet tulajdonképpen klasszikus, hiszen mindenki bolondnak véli őket. A sörforradalom még nem érkezett el Belgiumba, a belga sör hírnevét a Jupelier, a Stella Artois és persze a belga apátsági sörök alapozzák meg éppen, de nem feledkezhetünk meg a Hoegaardenről sem, mely 1966-os feltámadása óta hatalmas karriert fut be.
Szóval a helyzet nem volt egyszerű, de az alapítók, Chris Bauweraerts és Pierre Gobron kitartanak döntésük mellett. És a kitartásuk végül kifizetődik, nemsokára söreik vásárlókra találnak. Ami a kiváló minőség mellett a védjegyként a címkékre kerülő törpéknek, elsősorban Marcellnek, de Malcolmnak, Matthewnak és Micheline-nek is köszönhető. Segítségükkel kap minden tétel történetet, az általuk inspirált sörről.
És itt pesze egy szóra meg illik emlékezni a belga törp-kultúra leghíresebbjeiről a hupikék törpikékről is, azaz az eredeti nevükön a smurf-ökről is. A Pierre Culliford művésznevén Peyo alkotta törpök 1958-ban mutatkoztak be, előbb képregény-, majd rajzfilmfiguraként.
A törpés – bár nem hupikék törpikés – sörök azonban nem csak a vásárlók, hanem a szakma érdeklődését is kivívják és a d'Achouffe-t 2006-ban Duvel Moortgat felvásárolja. Ennek eredménye, hogy a termelés néhány év alatt eléri a százhuszonötezer hektolitert.
Szerencsére azonban a minőség változatlan, így bátran ajánljuk figyelmükbe a 2023 novemberében bemutatott Cherry Chouffe, népszerű cseresznyesört. Ennek a díjnyertes sörnek robusztus cseresznye karakterét a fűszeres és az édes portói jegyek emelik ki. Az ikonikus kabalafigurák, közül Marcel és Micheline is felfedezhető Cherry Chouff címkéjén.
A valódi cseresznyelé felhasználásával – nem, nem meggylével – készült sörtől idegen a meggysörökre jellemző savanyúság, – a finom profil finom keserűséggel kínál.